torsdag 9 april 2015

En miss

Häromdagen lyssnade jag färdigt på förra talboken. Så till i går morse hade jag tagit hem en ny. Låg på "nyheter", någon deckare.
Satte på play och cyklade iväg. Handlingen drog igång snabbt... flirtande i en bar, uppraggad bartender, in i en bil, ner med brallorna, fram med lattjolajbanlådan... oooppsss... väldigt snaskigt och detaljerat. V Ä L D I G T !
Det var riktigt pinsamt att lyssna på, särskilt när jag kom fram och in i omklädningsrummet... Jag skrattade när jag tog ur lurarna och berättade för kollegan bredvid. Skulle visa vad det var för bok. Då såg jag det finstilta nere i högra hörnet. Vi fick oss ett gott skratt!
I morse spelade jag upp samma avsnitt för maken när jag gick upp på toa o satte på en maskin tvätt... han undrade vad i hela friden jag lyssnar på ;-)

5 kommentarer:

  1. Ni kanske kan få nåt tips där ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha... ja kanske det! Fast sen slutade det med att han dödade henne, så kanske inte heeela vägen då ;-)

      Radera
  2. Ojdå.. lämplig löparlitteratur tro? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, akta så du inte blir distraherad så du springer in i ett träd bara! ;-)

      Radera
  3. Ojdå.. lämplig löparlitteratur tro? :-)

    SvaraRadera