måndag 12 december 2011

Schampoo

Jag har i flera år använt TreSemmé schampoo, balsam och inpackning, ocg varit nöjd med dem.
Jag har krut-torrt hår, och kan absolut inte tvätta håret varje dag.
På senare tid har jag dock känt att jag inte får håret riktigt rent. Dessutom känns det som att både balsammet och inpackningen är fulla av silicon (Lätt gjort att halka och slå ihjäl sig när man sköljer ur håret.), och det är väl inte det hälsosammaste för håret?
För det tredje jag jag fått mycket mer eksem i hårbotten än vad jag haft förut. (Det är kanske inte schampoot, för jag har fått mer eksem på armar och i ansiktet också.)


Frågan är nu, vad skall jag satsa på för produkter?
Någon som har tips?
Helst för torrt/skadat hår, och som inte "tar" för mycket på färgat hår.

6 kommentarer:

  1. Jag har "Kérastasé" som jag köper hos frisören. Lite dyrare men drygt! Finns för massa olika typer av hår. Kolla med dem, så hjälper de dig. :-)

    SvaraRadera
  2. Västgötskan: OK... får höra där. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Jag brukar köpa Tigi (finns också hos frisörer), men det doftar ganska mycket - så det är nog inget att rekommendera om du har känslig hud.
    Kram! Hoppas att det löser sig.

    SvaraRadera
  4. Svårt...jag brukar låta frissanvälja.så slipper jag

    SvaraRadera
  5. jag är sjukt sugen på att prova Balsammetoden... :)
    Googla det får du se!

    SvaraRadera
  6. Lockig.se tror jag har bäst info!

    SvaraRadera