onsdag 5 december 2012

En stor dag



Det är meden tår i ögat jag tittar på sonens Converse som står mitt på hallgolvet.
Nej, inte för att de står just mitt på hallgolvet, jag är van att det dräller med skor där.
Men i dag,i detta nu, betyder det att han har blivit vuxen!
Han har tagit sina vinterkängor, som stått i garderoben med
lapparna kvar. Som jag köpte till honom för flera år sen för att han skulle ha några vinterskor.
Just i dag har han kommit på att det inte är så lyckat med converse när man skall gå till jobbet i snöstorm!

 

8 kommentarer:

  1. Duktig pojke! Ja tänk när ens grabbar kommer gå runt med öppen jacka, utan mössa och i sommarskor mitt i vintern. För det kommer de nog. Känns som det liksom hör tonåren till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kommer, jag lovar! Så det är dÄRFÖR han tagit vinterkängorna nu då, första vintern sen han fyllt 20 ju ;)

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, en bättre måttstock än 18års-dagen ;)

      Radera
  3. Då är man vuxen! Min son gick ut med converse í snön fast att han är 21. Bara för att han inte orkat köpa vinterskor ännu. Så de var bättre än förra årets vinterskor med hål i. Vilken framförhållning han har grabben! Inte särskilt vuxet. Visst känns det konstigt att barnen har blivit så stora och snart flyttar hemifrån. Hemskt men samtidigt skönt. Jag är kluven.
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är också hemskt kluven!! Jobbigt läge...

      Radera
  4. Haha, skön pöjk du verkar ha! :-)

    SvaraRadera