onsdag 25 december 2013

Tankar om julen...

I många bloggar verkar det vara en tävling om vem som kan visa upp de dyraste och finaste julklapparna.
Själv tycker jag att julen är barnens helg, och fattar väl inte riktigt varför vuxna skall köpa varann saker man egentligen inte vill ha eller behöver för tusentals kronor, när man själv kan köpa det man vill ha.
Bittert?
Kanske hade jag resonerat annorlunda om vi varit rika, och jag fått dyra presenter att visa upp?






















Vi och kidzen hade uppesittarkväll i måndags, åt julmat då, och passade på att dela ut julklapparna.
Jag hade köpt en tröja, duschcreme och bodylotion till dottern. Sonen fick en skjorta, duschcreme och deo. Bägge två fick också en slant på bankkontot och fina chokladtomtar.
Maken fick en dyr whiskey och en present till, att använda när vi är ensamma ;-)
Jag fick tre fina doftljus av kidzen och ett par Attling-örhängen av maken.
















På julaftonen var maken och jag upp i tid, snabb skinkmackefrukost innan mina föräldrar kom in på en snabbfika på vägen ner till brorsan i Skåne.
De fick hemmagjort fröknäcke, marmelad och ett gåvobevis till Unicef.
Vi fick pengar och varsinn trisslott.
Sen åkte kidzen till sin farmor, och maken och jag åt lite julmat. Igen.
Vår guddotter kom in en sväng hit efter att vi ätit. Till henne hade jag köpt svarta paljettleggings, en rosa top, en svart knytkofta, set för att göra egna studsbollar och set för att göra egna armband.
Så var det dags för mig att åka till jobbet.
Senare på kvällen, lite julmys, julgodis och Tomten är far till alla barnen. Bara maken och jag, dottern hade dragit ut på krogen och sonen spelade dator.

Nu har vi (Maken och jag, sonen sover och dottern kom just hemsläntrandes från en kompis där hon sovit) ätit julbrunch, och det är snart dags för mig att åka och jobba igen.
Trött som en gnu, sjätte arbetsdagen i dag, men sen är det bara i morgon kvar också på detta "passet", sen är jag ju ledig i hela tre dagar!!

.....

Annars så...
Ett nytt munstycke till dammsugaren måste jag köpa nån dag också.
Vi har lyckats få kattpink i det gamla!!

God Jul på er!




4 kommentarer:

  1. Nej, varför ska man "showa off"...? Det är som du säger; vem som får vad och hur mycket det är värt är fullständigt skit samma!

    God fortsättning! Kram M

    SvaraRadera
  2. jag ÄLSKAR klappar.. både att köpa och att få. Och jag fick.. inga flådiga som jag ska skryta med på bloggen - men väl såna jag gillar och kommer visa ändå. haha...
    I den här famljen är vi så barnsliga så vi ger varandra både morgonklapp OCH vanliga klappar... Men jag kan också förstå att det finns dom som väljer bort sånt...

    Nu är vi lika tokiga i julen - alla tre - även om jag är värst, så det är inte så stora uppoffringar för någon av oss. :-)

    SvaraRadera
  3. Mäh. Mina kommentarer syns ju inte... :(

    God Jul mina vänner ♡

    SvaraRadera
  4. Sjukt hur mycket pengar det läggs på julklappar! Själv vart det nästan inga julklappar men mycket mysigt! :)

    SvaraRadera