söndag 24 maj 2015

*hjärta*

Vilken underbar helg det har varit!

Jag har gett väldigt mycket till andra, men fått tusenfalt mer tillbaks. På jobbet har jag verkligen gjort "det där lilla extra". Gått ut med någon när jag egentligen inte hade tid, suttit och tröstat någon som var ledsen när jag egentligen inte hade tid. Tagit av egna pengar och handlade i går för dagens frukost. Kon tidigare i dag för att fixa så de fick lite "engelsk frukost" i dag: Äggröra, bacon och smoothie. Jag dukade fram och la upp fint, och det var SÅ uppskattat! Det är så värt att kunna ge lite extra, när man ser hur uppskattat det är!
Sen så har jag haft så fina människor runt omkring mig. Bästa jobbarkompisarna, som har jobbat så bra och varit extra gulliga i helgen. Maken, som gjort så fint vid Solsidan tills jag jobbat färdigt i går och sen överraskade mig med bubbel och gott grillat. Sonen, som också kom ner, och var på bästa humöret. Sen ringde min mamma... hon frågade hur JAG mår... det minns jag aldrig att hon gjort förut. Men nu var hon orolig för mig, det värmde. En vän som går hos samma sjukgymnast gav mig sin tid hos honom i morgon för hon tyckte jag behövde den bättre. Så underbart med värme och omtanke runt sig!!
I dag slutade jag 17. Nu har jag ätit, solat lite i mitt antika ansiktssolarium, duschat o skrubbat, lakat o ansat, filat fötterna, målat tånaglarna och nu skall jag även lägga en ansiktsmask. Det är viktigt att pyssla om sig själv lite också, och det blir en perfekt avslut på en fin helg!


2 kommentarer:

  1. Men vad härligt med en sån bra helg... det behövde du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det behöver alla för att orka med livets jobbiga

      Radera