fredag 22 maj 2015

"Spännande" Fredag

Jag var ju hos sjukgymnasten för min spänningshuvudvärk för ett tag sen. Han knäckte och höll på i nacken, och lossade en hel del spänningar. Sen har jag varit rätt så bra... men efter ca 1,5 vecka så kom den igen, huvudvärken från helvetet! Nu i morse hade det dessutom utvecklats till migrän, så jag hade inget annat val än att bita i det sura äpplet och sjukskriva mig.
Jag har sovit till och från hela dagen, och nu har migränen äntligen släppt och "bara" spänningshuvudvärken är kvar. Jag, som haft migrän i alla år, tycker ändå att detta är värre. Inga tabletter hjälper, och det sitter i dag efter dag!! Sen blir det ju som en ond cirkel också, mer ont- man spänner sig mer- och får ännu mer ont... även om jag gör övningarna jag fått och använder en speciell nackkudde. Nästa tid hos sjukgymnasten är en dryg vecka kvar till, så jag kanske får ringa på måndag och höra om han har nån tidigare tid.
Jag skall ju jobba nu i helgen, så jag hoppas det inte blir värre igen.


Sen är jag väl inte dummare än att jag fattar var allt bottnar i. Alla problem med dottern (Det är långt ifrån ok, nu är hon sjukskriven, bor hos pojkvännen, kommer aldrig hem... ), stora problem på jobbet som såklart också sätter sina spår. Enda stället jag känner att jag kopplar av på är nere vid Solsidan. Men jag kan inte göra för mycket där heller, för då har jag ännu värre ont i axeln än innan, kan inte sova och spänner mig ännu mer!

Så, det var ett gnälligt inlägg... men det är så jag känner i dag.
I morgon lyser nog solen igen!

Kram på er och ha en fin Fredagkväll!

7 kommentarer:

  1. Känner så väl igen den där onda cirkeln...
    Krya på dig! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du! Nu är jag iaf bättre och snart på väg till jobbet

      Radera
  2. Vännen blir alldeles ledsen att höra om allt :(
    Förstår att du får huvudvärk av all denna oro :(
    Stor energi KRAM till dig finaste
    Sanna

    SvaraRadera
  3. nä fyyyy.. stackare där... hoppas verkligen du kommer till rätta med det.

    SvaraRadera
  4. Kroppen är ju mästare på att reagera på hur man mår mentalt.. Både på gott och ont!!
    Hoppas du mår bättre i dag. Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det som trycks undan pyser ut liksom...
      Ja, lördag o Söndag har varit ok
      Kram

      Radera