onsdag 13 juni 2012

Gideons ring- av Carin Gerhardsen



Detta är Gerhardsens femte fristående bok om Hammarbypolisen. Dock tyckte jag inte att den är en av de bästa. Den känns nästan lite framtvingad på något sätt, och jag gillade historien bättre i de andra.
Lägg märke till att jag nu enbart jämför med hennes övriga böcker, och inte med andra författare. För trots att detta var en av författarens sämre böcker, tycker jag ändå att hon skriver i en klass för sig.

I Gideons Ring jagar polisen en misstänkt våldtäktsman, vars specialitet ser ut att vara unga flickor.
Man får också nysta vidare i den röda tråd som vi följt sedan de övriga böckerna, nämligen våldtäkten på en av de kvinnliga poliserna på Hammarbystationen.
Jag undrar just hur Carin Gerhardsen själv kan sova om nätterna, efter alla hemskheter hon skriver om?

Av mig får boken 4 av 5, en bok att sträckläsa en lat semesterdag. (Eller, som i mitt fall, när jag är hemma och sjuk.)

2 kommentarer:

  1. Jag har gillat dom andra.. fast jag undrar om jag läst tre eller fyra... ??? Måste kolla upp.

    SvaraRadera
  2. Så jag kan fortsätta läsa min "Cosmopolitan" en liten stund till då? Hihi! ;-)

    SvaraRadera