fredag 12 april 2013

Allting ramlar på plats


Jag sökte ju hastigt och lustigt , och sent, en högskoleutbildning till nu i vår, som jag ju inte kom in på. Till en början tyckte jag givetvis det var trist...
Nu har jag förstått att det var en jäkla tur!
För Jisses vad mycket jag har på jobbet! Den här första månaden på nya tjänsten har verkligen kramat musten ur mig. jag älskar det, men är heeelt slut i knoppen. Har många dagar en molande huvudvärk som kommer smygande under dagen, som på eftermiddagen övergår i en sjuhelsikes sprängande dito. Ofta har det även blivit migrän av det. Jag "jobbar" även på nätterna, drömmer jobb och har svårt att sova, och känner verkligen att jag har fullt upp med jobb dygnets alla timmar.
Jag hoppas och tror, att det är en inkörsperiod, och att det lugnar ner sig lite efter hand. Vi har också mycket extra nu efter flytt och med semesterrekryteringar.
Jag tycker ju samtidigt att det är roligt, men måste även träna mig på att lämna jobbet kvar när jag går hem.
Så en (även en liten) högskolekurs vid sidan av nu i vår, det hade verkligen inte funkat!!
 
Inte just nu. Men nu har jag sökt åtta andra kurser till hösten. Jag hoppas på att komma in på någon av dem!






6 kommentarer:

  1. jobba inte ihjäl dig bara.. det är ett tag kvar till sommar och semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdå,jag skall inte jobba ihjäl mig. Bara konstaterade att det nog var tur jag inte kom in på högskolan denna terminen! ;)

      Radera
  2. Oj var rädd om dig! Ibland kör man bara på men glöm inte att sänka axlarna & andas lite emellanåt ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, fast jag har ett mål nu... så då är det värt att köra på hårt ett tag!

      Radera
  3. Bra ibland att vi får hjälp från "högre makter".
    Hoppas du hinner vila också mellan arbetspassen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland är det som att ödet griper in...
      Jag är ledig nu i fem dagar (semester) så jag skall allt vila upp mig! =)

      Radera