torsdag 18 april 2013

Rivstart

Jag har verkligen fått en rivstart när jag började på nya tjänsten.
Splittrat upp och flyttat hela verksamheten, startat uppfrån scratch i en helt ny konstallation. Mitt i rekrytering av semestervikarier.
Rätt in, ingen direkt introduktion, och ingen "färdig" verksamhet att ta över.
Nu, till råga på allt har facket varslat om blockad... Jag sitter nästan på två stolar. Dels som vanlig anställd, men även mycket i en roll som arbetsgivare. I morgon skall jag, ensam, ta strid mot våra två fackliga ombud.
Efter det väntar ett mastodontarbete med förberedande administrativt arbete...

Jag kan nog räkna med att få lite (mer) plusflex i morgon m.a.o.

1 kommentar:

  1. Låter som en tuff dag väntar. Här kommer en kram & heja dig! Det kommer gå galant med facket :)

    SvaraRadera