måndag 17 juni 2013

Ångrar mig så!!

Det som, efter 1 och en halv vecka, finns kvar av dotterns studentblommor...

 



























Jag nappade när mitt ex (som aldrig ordnat, eller betalat, något för barnen förr. Jag har alltid själv fixat examenar, konfirmation, student mm, och han och hans familj och släktingar har bara kommit och satt sig vid ett dukat bord.) och hans fru erbjöd sig (Han skämdes nog här efter sonens student för två år sedan) att ordna allt med dotterns student. Jag tyckte väl att det var bra, och på tiden att han gjorde något.
Såg riktigt fram emot att bara åka dit, sitta och äta gott, dricka lite vin och ha det trevligt.
Så blev det nu inte.
När vi kom dit syntes det inte att det var student! Inget alls med björkar o ballonger utåt gatan... Dukat hade de gjort på baksidan, i ett partytält. Eller "dukat"... Inga ballonger, serpentiner, fina servetter eller annat som hör till. Vita billiga papptallrikar, pappmuggar och plastbestick.
Det som bjöds på var en köpt smörgåstårta, framställt direkt i kartongen, och loka och lättöl att dricka till det.
Efter det blev det kaffe och en gräddtårta, även den framslängd i kartongen.
Inget extra fixat, ingen musik, inget alls!
Presenterna fick dottern klämma ner på bordet där vi fick ta oss smörgåstårta.
Studentskylten var den minsta jag någonsin sett!
Ingen av gästerna stannade längre än två timmar...

Till saken hör också att dottern var där hela onsdagen och hjälpte till inför "festen". Med vad? Jo hon fick klippa gräset och rensa i rabatterna!!
Hon har inget sagt, men jag antar att hon vart lite besviken. Jag har inte velat fråga henne, inte påverka med mina åsikter.
Men jag kan inte sluta gräma mig!
Det hade blivit en sååå mycket trevligare student om jag ordnat!!

Nu vet jag mycket väl att detta är min åsikt, och att det blir komplicerat för att det är just mitt ex. Men faktum är att jag fått höra från andra håll att andra också tyckte det var futtigt och att vi ordnat mycket bättre för sonen för två år sedan.
och jag menar inte att man måste ordna dyrt, men man kan faktiskt ordna billigt och ändå lägga ner lite hjärta i det!



8 kommentarer:

  1. Trist att det blev så, du får fixa ngt uppmuntrande och speciellt för din dotter framöver. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hade ju hotellweekend i Göteborg med kidzen helgen som var, skönt!

      Radera
  2. Men fy fan vad jobbigt!
    Jag förstår att du grämer dig!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om att engagemang inte behöver kosta skjortan..

    SvaraRadera
  4. Ååh förstår precis din känsla.. Man kan ju inte heller dra tillbaka tiden & få dagen åter. Göra om göra rätt liksom.. Blir ledsen av det du skriver både för såklart dotterns skull & din. Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä precis, hade jag kunna hade jag vridit tillbaka tiden!
      Tack...

      Radera