måndag 7 maj 2012

Vinn en Glamourkväll





















Jag är med och tävlar om en festlig helkväll med Åsa. Var med och tävla du också!

Jag gnällde ju i går om att det är för lite glamour i mitt (blogg-)liv...
Funderade en stund på hur detta skulle kunna lösas. Sverige är ju ett så långt land, och jag har läsare alltifrån norra (nästan" norraste") Norrland till södra Skåne. Alltså är det ruggigt svårt att ordna någon form av bloggmingel för alla. inga sponsorer har jag heller, så det skulle bli en rätt dyr historia.
Så jag gör min egen lilla variant, kör på en tävling!

Kopiera bilden och den kursiva texten till er er egen blogg, lägg en länk och ert bästa partytrick i en kommentar under detta inlägget, så är ni med och tävlar...
Vinnaren får en goodiebag med posten samt en stående inbjudan till en drink-o-mingelkväll här med mig. I goodiebagen kommer en lapp med min adress och telefonnummer att ligga, så är det bara att slå en signal, så tar vi det när du har vägarna förbi! =) Jag lovar en helkväll med både drinkar, god mat, skratt och en hel massa glitter och glamour!
(Har jag hunnit att flytta in på hemmet så kan man rocka loss med rollator också!)

Ni har till midnatt på Fredag 11/5 på er att tävla, sen är jag enväldig jury och väljer ut en vinnare.

4 kommentarer:

  1. haha.. det här MÅSTE jag delta i. Lägger ut länk och bild i morgon. Får väl fundera ut nåt partytips innan dess också... fast sånt är jag sååå dålig på

    SvaraRadera
  2. Sådär.. nu är jag med :-)

    Här är länken: http://www.candygirl.nu/2012/05/08/tavlar-om-en-helkvall/

    Och mina tips då.. hmm...

    Ska man ha en "riktig" fest - och inte bara be grannar och kompisar titta förbi på mat och vin gillar jag när inbjudningskorten är ordentligt gjorda. Vi brukar ibland få inbjudningskort som är skriven med hemlig nyckel så man måste sitta och lösa hela kortet innan man vet vad/när och hur festen är.

    Sen gillar jag även att det framgår TYDLIGT vad som ingår. MAT och DRYCK eller BARA mat. Har inga som helst problem med att ta med egen dryck. Bara det framgår. Bjud gärna på god mat och be gästerna ta med eget dricka. Funkar alltid

    Bjud sen på mat som är enkel att förbereda men som verkar lyxigare än det är.. haha.. beprövade rätter alltså. Sånt man kan och inte misslyckas med

    Och sist - bjuder man på dryck OCKSÅ. Börja med att bjuda på en ganska duktigt STARKT fördrink. Då kommer festen snabbt igång, stämningen lättar direkt och som bonus kan du sedan bjuda på mer vin/öl än sprit.. haha...

    Sen hade busungen den ultimata lösningen på en trevlig fest (ja jag frågade honom - han är ju liksom van att vara med på allsköns tillställnigar):
    "det gäller bara att ha riktigt god mat och trevlig stämning".
    Och visst har han ju rätt i det! ;-)

    SvaraRadera
  3. âh sâ inte glömma bort lilla mig som bor betydligt längre söderöver än skâne. Men du kanske skulle ta och komma förbi här sâ tar vi en party-kväll i Las Palmas ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  4. Nää men detta har jag ju missat, klantigt av mig.
    Ha de

    SvaraRadera