torsdag 15 december 2011

Se där!


En kvinna gick nerför gatan när hon tilltalades av en smutsig hemlös kvinna som bad om lite pengar till mat.

Hon tog fram sin plånbok, tog fram en hundralapp och frågade: ”Om jag ger dig dessa pengar kommer du då att köpa vin för dem istället för mat?”

”Nej, jag var tvungen att sluta att dricka alkohol för flera år sedan!” svarade den hemlösa kvinnan.

”Kommer du att shoppa istället för att köpa mat då?” frågade den andra kvinnan.

”Nej nej, jag slösar ingen tid på att shoppa. Jag lägger all min tid på att försöka överleva!” fick hon till svar.

”Och du kommer inte att lägga pengarna på en skönhetssalong istället för på mat?” frågade kvinnan med hudralappen.

”Är du TOKIG?!” svarade den hemlösa kvinnan. ”Jag har inte fixat håret på 20 år!”

”Vi gör så här” sa den andra kvinnan och stoppade ner hundralappen tillbaka i plånboken. ”Jag kommer inte att ge dig dessa pengar. Istället så ska du följa med mig och min man ut på middag ikväll.”

Den hemlösa kvinnan tittade chockad på henne och sa: ”Tror du inte att din man blir vansinnig om du gör det? Jag vet att jag är smutsig och jag stinker förmodligen rätt mycket.”

”Det är okay. Det är viktigt för min man att se vad som händer med en kvinna som har slutat shoppa, slutat fixa håret och slutat att dricka vin.”

2 kommentarer: