fredag 21 september 2012

Svar...

Fick en kommentar under detta inlägget:




Anonym Anonym sa...
haha nog var det gnälligare innan det dök upp cash här i bloggen...money talks!

21 september 2012 14:39



Mitt svar till Anonym:
Tack för din kommentar!
Visst var jag mer gnällig förr, det har du helt rätt i. Kul att du läst min blogg ett tag och kommer ihåg det! Jag har alltid haft mina ups & downs, och kommer säkert att ha det i framtiden också.
Men jag försöker att jobba med min inställning till motgångar. För jag tror att med en mer positiv inställning får man ett bättre liv och mår bättre och är lyckligare.

Sen att min man vann endel pengar i början av detta året, där minns du rätt. Jag vill ändå hävda att det inte ändrat så mycket i mitt liv. Visst, stugan köpte vi efter det för en del av de pengarna. Men den hade vi köpt ändå, om vi bara hittat den tidigare. Som du kanske också minns så har vi letat stuga i flera år. Och stugan gör mig lycklig! =D
Rest, det har vi gjort varje år. Att vi skulle ta två veckor i år var redan bestämt innan vinsten, och vi valde ingen dyrare resa än vad vi hade planerat innan.
Hotellweekends är också något vi haft förmånen att kunnat unna oss då och då under många års tid. Vi prioriterar sådant, för det gör att vi mår bra.
Att vi gift oss i år och att det går bra för ungarna nu, det har nog heller ingenting med makens vinst att göra.

Sen är det ju inte heller så att vi har pengar att vältra oss i. Maken jobbar inom handels, och jag som är en kommunalt anställd undersköterska är den som tjänar bäst av oss. Hans vinst i vintras gjorde kanske att vi i år kom upp i en ganska hög inkomst. Men inte  mycket högre än vad många "medelklassinkomsttagare" får ut på ett år. Vi har ju inte direkt ett kassavalv fullt med pengar ;)
Vi har alltid prioriterat vad vi mår bra av. Vi bor i ett "sämre område", med låg månadsavgift. Vi har en trea, och maken och jag sover i vardagsrummet.  Våran bil är en Toyota från år 2000, gammal, men det går bra.
Vi har valt det själva, för att kunna unna oss annat. Att resa, och åka iväg en weekend då och då.

Jag tänker fortsätta att fokusera på lyckan, och hoppas att du kan göra det i ditt liv också!


























P.S. Jag är glad åt dina kommentarer, jag vet ju att du kommenterat förr, men blir lite nyfiken på vem du är!


6 kommentarer:

  1. Jo jag har läst en hel del, bra och dåligt, jag är ju ingen självplågare så såklart bra också! Skulle skillnaden inte va markant skulle jag inte kommentera det. Neej inte vet väl jag summa, bara att det märks. Kanske pengar gjort dig gladare och smittat över på fjunen, maybe baby! I övrigt tycker jag Lunkan är en hunk big time sen mååånga år tebax. Jag, jag fokuserar inte på lycka , den bara finns. Fortsätt skriv du, det intresserar mig absolut, särskilt stugan! herregud vad långt jag skrev, det är ju freeedag iaf!

    SvaraRadera
  2. Anonym: Kanske har du också rätt. Man påverkas säkert av allt runtikring. MEN, jag hävdar ändå... att man kan påverka mycket själv. Sanningen ligger säkert någonstans mittemellan våra övertygelser. jag fortsätter dock mitt race, det funkar för mig ;)
    Har du ingen blogg förresten? Så jag kan besöka dig.

    SvaraRadera
  3. Nej det har jag inte men du kan få hälsa på mig IRL om du reser i mina trakter, jag säger till jag som håller koll på dig! ;)

    SvaraRadera
  4. Anonym: Ok, det låter fint. Jag lovar att blogga om alla mina planer ;)

    SvaraRadera
  5. Du har väl all rätt i världen att vara lycklig, tror det är din tur nu. Allt går upp och ned å det är ju bra att komma ihåg när livet inte ligger i toppfasen. Ha en underbar helg och fortsätt njuta, det är du värd.

    SvaraRadera