måndag 10 september 2012

Vigsel och resa

Fick önskemål om att skriva om både våran vigsel och våran resa...

Vigseln ja...
Ingen visste om något, bara barnen som var med som vittnen.
(Knappt jag själv heller, maken friade på vår förlovningsdag!)
Vi valde att ha allt väldigt enkelt. Vanliga, om än snygga, kläder, egenplockad bukett av luktärt.
Jag hade på mig ett turkost leopardfärgat linne/tunika från Joy, en svart kort kjol och svarta pumps med nitar. Maken körde på döskalletisha och knäbyxor, med en vit linneskjorta löst över. Helt i vår smak!
Vi tog ner vigselförättaren till Solsidan, där vi gifte oss under äppelträdet. Bra mycket trevligare än i kommunhuset! Vi hade tur, och prickade in mellan två små regnskurar.
Dottern fick agera bröllopsfotograf.
Vi åkte sen intill stan och åt lunch medungarna innan det var dags att bege sig mot Landvetter.
Vi hade ordnat så annonsen kom in i tidningen morgonen efter, och då fick också dottern ändra våra statusar på Facebook, och lägga in en bild där också.

Och nej, vi ska inte ha nån fest senare... Det var ju för att slippa undan allt sånt vi gjorde det som vi gjorde. För vår egen skull!

Resan sen då... Den har jag ju redan skrivit så mycket om, och visat bilder.
Men vi hade två helt underbara veckor! Fyllda med god mat, fina bad, gott att dricka, trevliga människor... och en hel massa kärlek!
En helt underbar smek"månad", som vi kommer att leva på länge!

5 kommentarer:

  1. Låter som ett helt perfekt bröllop.
    Grattis igen Frun!!
    <3

    SvaraRadera
  2. Mmmm ... så glad för er skull! Och superavis! :-P

    Turkiet-tips då? Jag har alltid varit och är? anti-Turkiet. Vet ej varför och har inga grunder för detta (märklig chey hej hej) så skulle bli superglad för alla tips som finns.

    De flesta pratar om Bodrum .. Men hey, vad vet jag? Ska jag lyssna på nån så är det dig kompis :)

    SvaraRadera
  3. Ejmis: Ja, det var perfekt för oss... tack!

    Lillahon: Vi var på Bodrumhalvön, fast i Bitez. En mindre, lugnare ort ca 5 km från själva Bodrum. Jag kan skriva lite tips i ett inlägg en annan dag.

    SvaraRadera
  4. härligt!
    så bra det där, att man får göra precis som man vill när man gifter sig.
    åter igen: GRATTIS

    SvaraRadera