måndag 1 juli 2013

Minnet bedrog mig

I går när jag fastnat framför spegeln med pincetten i högsta hugg i jakten efter gråa hår, då kom jag på världens bästa blogginlägg!
Det började med att jag kom att tänka på när jag var liten, och om kvällarna satt på soffans ryggstöd bakom min pappa. Hur jag letade och letade, och för varje ryckt grått hårstrå fick jag en krona. Bra att dryga ut veckopengen ( son vid den tiden var 3 kr.) med. Det kunde bli ett extra varv för hon i kiosken i alla smågodisbyttorna.
Jag minns inte riktigt hur länge jag hade denna extrainkomst, bara att den tog slut en dag, gubben blev både ruinerad ovh tunnhårig.

Nåja, det var inte det som var  mitt påkomna blogginlägg. Jag spånade vidare rätt långt har jag för mig, och skrattade både glatt och belåtet åt mitt roliga inlägg.
Tyvärr har jag nu glömt bort det... så ni får nöja er så här ;)
Nu skall jag äta frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar