torsdag 4 juli 2013

Vi har gjort slut...

...5:2-dieten och jag!

I eftermiddags kände jag att jag var alldeles matt och konstig.
(efter brunchen i förra inlägget, som jag åt vid 15-tiden)
La mig och sov en stund, men mådde inget bättre. Yr, matt och helt orkeslös. sen så liksom det kröp under huden på mig, skitobehagligt!
Det kanske är helt normalt, och kanske ett tecken på att kroppen tar av fettreserverna..?
Eller så är det inget bra alls?
Jobbigt och obehagligt i alla fall. Och så går ju inte att ha det två dagar i veckan!
Så nu har jag ätit en banan, och väntar på maken som är och köper pizza till mig.

Maken lovar att han skall hjälpa till, så vi äter nyttigare, och följa med mig ut på promenader.
Det är nog en bättre väg till en platt mage ändå.

4 kommentarer:

  1. Låter som att det är skönt ni nu är ex med varandra ;) Tror oxå mer på ditt andra upplägg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, som ex gillar jag 5:2.
      Vågen visade på -2 kg i morse (trots pizza i går kväll) mot när jag vägde mig senast... vilket iofs var någon månad sen.

      Radera
  2. Usch då .. låter ju inget bra... Nej. Att försöka hitta ett sätt att "leva" på är nog det man ska sikta på..Att hitta en livsstil där man känner att kroppen känns lätt samtidigt som man naturligtvis kan njuta av god mat och god dryck.
    Lätt att skriva och tänka. Tyvärr desto svårare att få till det ..

    -2 är bra. Skulle gissa att det är vätska som lämnat kroppen.

    Big hug!

    SvaraRadera
  3. Dieter, alla tillfälliga lösningar är knas. Jag tror man ska äta allt men inte alltid, sen röra på sig varje dag. Lite muskler, en stark kropp är att föredra framför en tunn utsvulten :)

    SvaraRadera