torsdag 15 augusti 2013

I dag är det visst surströmmimgspremiär...

...säger de på radion.














Men här tjuvstartade vi i går.
Mina föräldrar var hos oss, så vi körde en liten "skiva". Eller egentligen var det bara farsan och jag som åt av strömmingen, de andra åt lax och ishavsrom på sina klämmor.

Maken, som ju är norrlänning äter´t inte!

Dessutom säger han att jag inte äter det på rätt sätt. Jag kör gräddfil, färskpotatis, lök och en fisk i små bitar på en skiva tunnbröd. Det är fel, säger han, "för då tycker man inte om surströmming", utan man skall äta med kniv och gaffel med bara potatis och strömmingen.

Ni som kan... visst kan man äta "på mitt sätt"!? Jag satte då i mig bra många...
Nästa gång blir surströmmingsskivan på jobbet, i September.

2 kommentarer:

  1. jag äter fisken i stora bitar på /helst/ mjukt tummbröd, med färskpotatis /helst mandel/ mycket lök och gärna tomat. Ingen gräddfil

    SvaraRadera