söndag 5 februari 2012

Min helg... typ.

Inte bakade jag i morse! Jag lyckades bli av med de där kusliga tankarna och fixade istället en brunch på lite rester från tidigare i helgen. Den intog sambon och jag i tv-soffan framför bandyVM-finalen (Grattis Sverige!!)
Sen drog jag med densamme ut på en liten promenad, och vi handlade lite mat på vägen hem... Så nu står det löfbiffsrullader och puttrar på spisen, och en potatisgratäng är snart klar i ugnen.


Riktigt kallt har vi haft det senase dygnet, i natt när vi kom hem i taxi visade termometern på -22 grader. Ruggigt bitande, särskillt eftersom vi ju varit ute på roligheter, och inte alls egentligen var klädda för kylan.
Det var ju den där årliga parbowlingen som gick av stapeln. Vi hamnade på en silverplats i B-finalen, och det var inte så illa. det går ända till H-final.

Massa fynd till stugan hittade vi också i går på både Erikshjälpen och Röda Korset. Tre mattor, en fräsh kaffedryggare, en liten hylla, lite blandade burkar, en servofix, bordstabletter, en duk och en hel massa annat!

Nu är det det tyngre artilleriet som är kvar. En bäddsoffa, ett gammalt linneskåp eller dyligt och en våningssäng är det vi är på jakt efter. Men vi har ju tid på oss, så vi hinner nog ;)

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig shopping... vi letar byrå till nyrenoverade källarrummet. Inte klart ännu, men snart...

    SvaraRadera
  2. Linda: Det är kul att leta! =)

    SvaraRadera