lördag 23 januari 2016

Kickstart my nystart!

På både bloggande och kost för min del.

Hela senhösten och vintern har varit en superstressig period i mitt liv. Kaos på jobbet och massivt pluggande vid sidan om.
Det har i sin tur lett till att min mage fullständigt rasat! Magen min har väl alltid varit lite av mitt problembarn... levt sitt egna liv, och jag har själv satt IBS som diagnos. (Google är ju den bäste läkaren) Men nu har det lyfts till en helt ny dimension... Magkramper, särskillt på kvällarna, och otaliga toalettbesök, även nattetid. Sömnen har blivit lidande, kärleken likaså.
Nu, en bit in i Januari, är kursen färdig (betyget har inte kommit än, men jag är färdig med kursen.) men krånglet med magen är kvar. Lite till och från, olika dagar.
Nu har jag bestämt mig för att ta tag i den! Kommer till en början att testa LCHF, då jag vet att många blir bättre av det.

6 kommentarer:

  1. ÄNTLIGEN !!!!!!!!! som jag saknat dina inlägg vännen !!!!!!
    Tänk att man själv ska behöva hitta diagnosen men skönt att du kan testa saker som gör det bättre nu !!!!
    Jag hoppas att allt är bra med dig finaste !!!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att ha varit saknad! <3 Orken har inte räckt till förr att blogga också... men nu gör jag ett försök igen.
      Jag har ju aldrig sökt läkare för mina magproblem, det har ju varit så diffust och smygande/varierande förr. och vad jag förstår får man ju ändå pröva sig fram till vad som funkar för en själv, så det gör jag ju lika bra på egen hand ;-)

      Radera
  2. Härligt att du är tillbaka!
    Google är bra shit, Hoppas att lchf funkar för din mage.
    Hoppas det ör bra ned dig annars. Kram J

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka till bloggvärlden. Har saknat dig här! Kram!

    SvaraRadera