måndag 23 april 2012

Tänk rätt!



Jag har aldrig tänkt så mycket på det där tidigare. Hur mycket man själv påverkar med sin inställning och sina tankar. Men det senaste halvåret har jag verkligen FÖRSÖKT att tänka positivt! För, det mesta går faktiskt att se ifrån olika håll. Man kan välja om man vill se på något som negativt eller positivt. Och det KAN påverka hur saker blir!
Jag mår mycket bättre när jag ser möjligheter i stället för omöjligheter. Jag känner mig glad och är full av energi. Jag kan låta negativa saker "rinna av" på ett annat sätt än förr, för att i stället rikta min energi på viktigare saker.

T.ex om du söker ett jobb... Är du positivt inställd när du skriver ditt Cv och personliga brev lyser det igenom till den som läser det. Jag säger inte att du får jobbet, men chansen är bra mycket större!
Jag vet att jag sökt massor med jobb, och inte fått dem. Men kanske är det så att rätt jobb inte dykt upp än? Eller att vi nu är inne i en stor förändringsfas på jobbet, och att det kommer att bli jättebra!?

Ett annat exempel, hämtat från mig själv, är vad som skall ske med vår uteplats här hemma. Jag blev väl inte så jätteglad när jag hörde att den skall grävas upp, men såg sen istället möljigheterna. Så nu tror jag det kommer att bli jättebra! (Ett särkilt inlägg om uteplatsen kommer lite senare, jag har varit ute och fotat lite...)

Javisst, jag vet mycket väl att det inte bara varit mitt positiva tänkande som fått saker att gå min väg, men det känns ändå som att det hjälper till. Gå in med öppna sinnen, se möjligheterna så har du kommit en bra bit på vägen!

För visst ser du att glaset är halvfullt..?

















Ett litet tillägg bara... Visst finns det saker man inte kan påverka. Men man KAN påverka hur man "tar" saker. Mycket i livet tycks negativt och meningslöst hopplöst. Men tänk då på att du går starkare igenom det! Det var inte bra det som hände, men du lär dig alltid något av allting, och du KAN BLI starkare, mer ödmjuk och kanske en bättre människa av att klara dig igenom livets svårigheter!



4 kommentarer:

  1. Bra skrivet! Jag jobbar stenhårt på det tänket varje dag varje minut för pga vidriga tinnitus

    SvaraRadera
  2. Fia: Visst känner man att man kan påverka..? =)

    SvaraRadera
  3. Apselut, som Lisabet skulle sagt.

    man ska tänka positivt. Och framförallt: Inte älta sånt som blir fel. gå vidare. Blicka framåt.

    SvaraRadera
  4. Linda: Instämmer! =) Det man inte KAN förändra är ingen ide att älta och lägga energi på

    SvaraRadera