söndag 15 januari 2012

En saknad vän är tillbaka!

Vi har haft uppehåll av Linas matkasse över jul och nyår. Sammanlagt fyra veckor har vi varit utan Lina, men i kväll kom hon, mycket efterlängtad, tillbaka!


Vad sägs om kommande veckas meny:

A Snabb: Limeströsslad lax med thaidoftande sås och ris
B Medel: Köttfärslimpa med steklök, potatis och vitkålssallad
C Tuff: Rosmarindoftande köttgryta med apelsin och kokt potatis
D Medel: Ugnsrostade rot- och grönsaker med fetaost och kronärtskockssallad
E Snabb: Kyckling med jordnötssås och nudlar



5 kommentarer:

  1. Mums så mycket gott det blir under veckan! Önskar att jag bodde på ett ställe där denna kasse eller liknande fanns men det gör det inte så det får bli Gafflans matkasse...den är inte så varierande. ;D

    SvaraRadera
  2. Svarar som Gafflan.. jag får hålla mig till min egen. Men det brukar ju gå ganska bra. Idag blev det Jambalaya till middag. :-)

    SvaraRadera
  3. Åh, den med rosmarin och apelsin lät ju god! Bara dofterna... Mmmm! :-D

    SvaraRadera
  4. Gafflan: Nä, det blir lite mindre varierande här också när det inte är Lina-vecka...

    Linda: Inte alls fel ju!

    Västgötskan: Ja, den skall bli rolig att smaka

    SvaraRadera
  5. ja vad gott det var!
    gjorde en vitkålssallad på eget recept som är grym
    men nu ska vi prova Mathem ett tag tror jag :)

    SvaraRadera