fredag 13 januari 2012

I tur och ordning

En dag när Kalle tog en tupplur på kökssoffan och snarkade som värst råkade han svälja en mus.
Hans fru ringde genast doktorn och sa:
- Snälla, kom hit genast! Min man svalde en mus och nu gurglar han och låter konstigt.
- Jag kommer så fort jag kan. Under tiden kan du försöka locka upp musen genom att vifta med en ostbit över hans mun, svarade doktorn.
När doktorn kom en halvtimme senare såg han hur frun viftade fram och tillbaka med en rökt makrill över Kalles ansikte.
- Eh jag bad dej att vifta med en bit ost, inte en bit fisk, sa doktorn.
- Jag vet, doktorn. Men först måste jag locka fram kattkräket.

4 kommentarer:

  1. Hej, gillar du att titta på film, men har svårt att bestämma dig för vilken film du ska se? Titta gärna in på min filmblogg :) Tack på förhand <3

    SvaraRadera
  2. Hahaha tack för ett gott skratt :-)
    // Kram

    SvaraRadera