onsdag 18 september 2013

Tack



















Som ni säkert redan sett somnade underbare Kristian Gidlund in i går.
Hans ord berörde så många människor, både i hans blogg, hans bok och i hans Sommarprogram.
(Programet jag f.ö fortfarande inte orkat lyssna på, men det ligger i mobilens podspelare och väntar på rätt tillfälle.)
Han kunde som få, få orden att bilda så underbara formuleringar om allt det hemska. Det man egentligen inte ville läsa, men som ändå berör en så innerligt och som är så nyttigt att läsa.

Hos Cancerfonden finns nu en insamling till Kristians minne.
Jag tänker skänka en slant, och hoppas att ni också gör det!

6 kommentarer:

  1. Alltså.. jag hade inte en aning om vem han var förrän jag hörde att han gått bort...

    Han har jag totalt missat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du mycket att läsa och lyssna på...

      Radera
  2. Jag har lyssnat på sommarprogrammet ett par gånger. Du måste göra det, han var så klok och fin. Jättetragiskt då en ung människa måste lämna livet alldeles för tidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske skall lyssna i morgon, när jag är ledig

      Radera
  3. Jag känner också sorg efter Kristian. Jag läste ofta hans blogg vilket gav mig styrka. Tyvärr har jag inte hört sommarprogrammet med honom. Finns det fortfarande att få tag på tro?
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, som pod i alla fall, och jag skulle tro att man kan lyssna på sr´s hemsida också.

      Radera