fredag 10 maj 2013

Hello my friends!

Grillningen i går vart jättelyckad. (jaja, när vi väl upptäckte en säkerhetsbrytare på grillen ;)
Vi testade stort direkt, och grillade kyckling. Jag hade lagt den i egen marinad tidigare, och den blev jättegod. Till den åt vi potatisgratäng, grillad aubergine och smarrig fetaostsallad... mmmm!
En flaska BlackTower Pink Bubbly åkte ner den också, och den var fin, ett perfekt lättare sommarvin- väl värd sina 59 kronor!

Jag har varit iväg och handlat lite och nu är det dags för lite mat (rester från i går) innan det är dags att åka mot jobbet. För, ja, jobbhelg väntar. Och inte nog med det, jag jobbar nästa helg också! Fast sen är jag ledig i två...

Hej på er!

6 kommentarer:

  1. Åh, så smarrigt det låter.
    Hoppas på ok väder i helgen för då blir det grillning.
    Hoppas du får en bra helg trots jobbandet, tufft att jobba två helger på raken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast jag har själv valt det. Bytt en helg med en jobbarkompis för att kunna åka till Stockholm 24/5 =)

      Radera
  2. Jag har jobbat idag.. men nu är det helg. skönt. Det blir kräftor i Lilla Gula Huset för min del

    SvaraRadera
  3. Vad gott med grillat! Vi har inte plockat fram grillen ännu. Men snart så...
    Jag jobbar också helg. men jag längtar efter att jobba efter en tråkig förkylning.
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, grillat är verkligen gott!
      Krya på dig!

      Radera