söndag 27 november 2011

Var är snön då?

Nu så, funkar min dator igen. Ett tag i alla fall.
Sonenformaterade, och la in Windows 7 åt mig. Bättre än mitt antika Vista, sa han.
Jag började leta efter något e-postprogram... Nä men, då går inte det med "7:an", för att "alla använder webbaserad mail, det är bara du som använder Telia morsan!"
Så nu slutade det med att jag får logga in på Telias sida för att läsa min mail. För jag vägrar att byta min adress som jag haft i 100 år.
Varför kan inte saker få vara som de alltid har vart för??!
Dessutom var det mycket som jag inte lyckades att rädda innan formateringen... men, men, jag överlever väl.

Jaja, nu skall iaf ungarna laga mat här. I går blev det ju plötsligt en "äta ute-dag", så kycklingen tar vi i dag då.

3 kommentarer:

  1. Håller med dig - mailen ska ramla in i brevlådan på datorn. jag använder visserligen g-mail men jag vill inte logga in där för att läsa mailen...

    Men vi är väl antika, antar jag.

    SvaraRadera
  2. Här snööööade det i kväll en stund, men nu har det töat bort helt igen. Lite hoppfullt i alla fall! :)

    SvaraRadera
  3. Linda: Lite konservativ är det väl inget fel med att va?

    Camilla: Ja, det lät hoppfullt! =)

    SvaraRadera