tisdag 9 oktober 2012

Jag fick mig en tankeställare

Jag satt i soffan, kollade på Jenny Strömstedts program i programbiblioteket.
En ung kille som heter Kristian var en av gästerna. Kristian har fått tillbaka sin cancer, och vet att denna gången kommer den att vinna över honom. Han vet att han inte har långt kvar. Jag blev rörd av det han betättade och letade upp hans blogg här.
Här skriver han, med ett underbart språk, ner sina tankar om livet, om döden och allt därimellan.
Jag fick mig verkligen en tankeställare, om hur skört livet är, om att uppskatta allt det jag själv har.
Jag tycker verkligen att du också skall klicka in och läsa på hans utlämnande blogg.
Alla behöver vi få lite distans till våra egna liv ibland...

Ta vara på livets lyckliga stunder.
Men också på de olyckliga.


En kväll i Kungshamn för några år sedan.
En av mitt livs alla lyckliga stunder.

5 kommentarer:

  1. Usch. jag hatar såna bloggar. Men kan inte låtabli att läsa. Snyft... nu ska vi se hur det blir med denna...

    SvaraRadera
  2. Linda: Men jag tror det är bra... att få känna att man inte är odödlig. och denne killen skriver otroligt bra!

    SvaraRadera
  3. Usch... ja, jag kollar på Topphälsa varje dag, där chefred Pamela skriver om sin hjärntumör. Man får verkligen distans till sina egna "problem".

    SvaraRadera
  4. Camilla: Ja, det kan man behöva

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset, ska kolla in den. Brukar undvika sådana bloggar då jag far så illa av dem.. Är blödig som tusan

    SvaraRadera