fredag 17 juni 2011

Svårt att hålla sig för skratt...

...när optikern tittar och letar, men hittar bara en lins.
Vänsterögat var tomt!

Och ja, jag vet att jag satte i bägge i morse.
Den vänstra skavde lite när jag åt frukost, så antagligen gnuggade jag ur den då, utan att märka det.
Jag hittade den sönderskavd under ett stolsben när jag kom hem.


Nåja, ingen skada skedd, jag såg ju ändå inte bra med dem, det var väl därför jag inte ens märkte att jag bara hade i en.
Nu skall han (optikern) testa med en "läslins" i höger och en "långlins" i vänster. Funkar inte det så skall han testa med "läslins" i höger och progressiv lins i vänster.
Skam den som ger sig!

Fick shoppat lite när jag var ute i alla fall... visar sen.
Nu skall jag lägga mig en stund, vaknade med halsont och tät näsa. Tror jag har lite feber också.

3 kommentarer:

  1. Hoppas du och optikern hittar rätt, det är ju faktisk skönt att slippa glasögon.

    SvaraRadera
  2. Bra att ni försöker hitta rätt. För linser som sitter bra och som man ser bra är GULD VÄRT.

    I morse tappade jag en lins precis vid isättandet. jag fick ropa på bus såjag fick sökhjälp. Den låg under stolen.

    SvaraRadera
  3. jag har ju kommit in i åldern där man ofta behöver läsglasögon :) så det använder jag..

    kan man använda läslinser ? och isf ha dem i fastän man inte läser varje dag ?

    ha en go lördag <3
    kramar maria

    SvaraRadera