tisdag 7 juni 2011

Svårt värre!

Nu har jag varit ut och hämtat mina provlinser. Jag fick i dem på första försöket hos optikern, och de var riktigt imponerade! Problemet är att jag ser dåligt med dem... och det känns ju inte bra. Det är svårt att vänja sig med progressiva linser, så nu skall jag "träna" en vecka. Annars skulle han testa att öka styrkan lite och se om det hjälper.
Nu när jag kom hem efter att ha varit ute och storhandlat inför studenten, skulle jag ta ur dem. Det var desto svårare, men efter 10 minuter eller så, så hade jag fått ur dem.

6 kommentarer:

  1. Du kommer att lära dig, ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  2. mia: Tack, jag hoppas det... och att jag lär mid se bra med dem!

    SvaraRadera
  3. verkar vara jobbigt, hoppas att det blir bättre och lättare
    kramar

    SvaraRadera
  4. ansepanse: ja, det skall nog gå bra!

    SvaraRadera
  5. Hmmm.. progressiva linser... hur funkar det tro? som tur är behöver jag inte det - ÄN. Jag har vanliga och dom är KANON

    SvaraRadera
  6. Åhhh, om du visste vad arg jag blev över de där linserna de första gångerna, grrr!! Det tar dock inte lång tid att lära sig :-D Lycka till!!

    SvaraRadera