onsdag 10 augusti 2011

Bloggfunderingar

Ebba skrev häromdagen om för- och nackdelar med att blogga. Bloggstress, elaka kommentarer o.s.v, men att de possitiva effekterna väger över.

För visst kan man, i alla fall jag, känna stress. Över för få inlägg, för dåliga inlägg, för många inlägg, att man inte hinner svara på kommentarer, sviktande läsarsiffror och annat. Men, som Yohanna skriver, vad spelar det för roll att man har låga läsarsiffror? Hellre att 40 personer läser och bryr sig, gillar det man skriver och känns lite som ens (blogg-)vänner, än att man har 40 000 läsare, som bara hackar på en och egentligen inte läser vad man skriver! Bara att öka "bloggtrafiken" är ju egentligen helt meningslöst...

Endel, även vuxna kvinnor med familj och heltidsjobb, spottar ut 8-10 inlägg om dagen, fyllda med foton på dagens outfit och massa annat, svarar på varenda kommentar blixtsnabbt, och läser och kommenterar massor av andra bloggar också... hur hinner folk??

Nä vetni, jag tror jag är nöjd med min lilla oansenliga blogg, med er (få) läsare som läser, och med de kommentarerna jag får! =)
Jag får "skriva av mig", det är kul att kunna gå tillbaks och läsa, jag har ju trots allt hållit på sedan Februari-07! Kontakten med Er, läsare, är fantastiskt rolig, jag har lärt känna så många underbara människor. Många av Er har jag ju också träffat, på lite olika sätt... =)

Avslutar inlägget med att "sno" Yohannas "frågeformulär"...

Vad är du för någon?
Du behöver inte svara med namn. Jag är bara nyfiken på vad du är för slags besökare.

A: Jag är här för första gången och kom hit av en slump.
C: Jag kom hit via en sådan trafikmotor.
D: Jag brukar följa din blogg lite då och då.
E: Jag kommer hit när du har skrivit något på min blogg.
F: Jag kommer förbi här nästan varje dag.
G: Kom förbi här för att du lämnat en kommentar på min blogg.


Puss på Er!!
Published with Blogger-droid v1.7.4

13 kommentarer:

  1. jag är här!
    och känner lite samma lika som du :)

    jag tror att jag hamnade här efter att du kommenterat hos mig, kan det stämma??
    kram!

    SvaraRadera
  2. jag kikar in hos dej nån gång per vecka och har följt din blogg en längre tid,
    kram

    SvaraRadera
  3. svar: haha..en liten omväg sådär bara...
    Men vi har faktiskt funderingar på att åka till GBG ev. nästa sommar... då kanske??!

    SvaraRadera
  4. Åssaå svaret på frågan :

    F: Jag kommer förbi här nästan varje dag.

    Fast det tror jag du visste...:-)

    SvaraRadera
  5. Anna: Visst var det så! =) Jag hittade din via LindaK...

    Soffie: Kul! Vi har väl "bloggats" i några år..?

    Linda: Då är ni varmt välkomna! Och ja, jag vet att du hänger här ;P

    SvaraRadera
  6. Jag har dig i min blogglista och kikar in när du uppdaterar. Tycker det är så kul att läsa här inne eftersom bloggen är personlig. Jag känner också som dig, fick bloggtorka för ett tag sedan och undrade om någon faktiskt läste. Bloggar också mest för att skriva av mig.

    Hittade din blogg efter att du kommenterat inne hos mig :-)
    /Anna

    SvaraRadera
  7. Har läst din blogg i flera år och har känt dig genom bloggarna i några år <3

    Läser din blogg flera gånger i veckan :)

    kramar fina du <3

    SvaraRadera
  8. jag kommer förbi här nästan varje dag
    kramar

    SvaraRadera
  9. Halloj!
    Kul att du funderade lite på detta också. Man måste nog ta sig en funderare ibland. Vad är jag ute efter...

    Eftersom du är en mycket duktigare kommentators-lämnare än mig, så måste jag nog erkänna att jag är en E.
    Jag hittade nog dig först, via någon genensam bloggvän, men har glömt.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  10. Jag är ju såklart ett F.
    =)

    SvaraRadera
  11. Anna: Alla har vi ju våra svackor ibland

    Maria: Ja, vi har "hängt" i några år ju

    Yohanna: Det är så uppskattat när du kikar in! =)

    ejmis: Såklart! ;) Du är ju en av mina "äldsta" bloggvänner! =D

    SvaraRadera