måndag 22 augusti 2011

Varför dagisfröknar blir härdade...


Alla barnen på dagis skulle ut.
Då kommer lille Oscar till fröken och frågar om han kan få hjälp med stövlarna.
Fröken svarar:
- Men Oscar,är du inte lite för stor för att få hjälp med stövlarna?
Oscar:
- Men det är svårt
Fröken:
- Okej då jag hjälper dig.
Fröken börjar sätta på dem men det är inte så lätt.Efter ett tag är en stövel på.
Då säger Oscar:
- Den sitter på fel fot.
Då kollar fröken och...det gjorde den
Fröken suckar och börjar ta av den och sätta den på rätt fot.
När äntligen stövlarna är på säger Oscar:
- Det är inte mina stövlar
Fröken gråter inombords.
När de har tagit av stövlarna säger Oscar:
- Det är min brors stövlar. Jag fick låna dem av han för vi hittade inte mina.
Fröken tar nya tag. När allting är fixat frågar fröken:
- Var är dina vantar då?
Oscar svarar:
- De ligger i stöveln

3 kommentarer:

  1. hahaha - ja lätt kan det inte vara
    kramar

    SvaraRadera
  2. Ha ha den var bra :)

    Må så gott !
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  3. Ansepanse: Jag skulle inte orka...

    Maria: =)

    SvaraRadera