fredag 12 augusti 2011

Maten och jag

Som ni kanske har förstått är mitt förhållande till mat väldigt bra. (Kanske lite för bra, med tanke på hur min mage ser ut...) Jag äter glatt, mycket och av det mesta. De rätter jag ratar är väldigt lätt räknade. Nya smaker och rätter älskar jag att testa, och maten är halva nöjet för mig när jag är på semester. Jag älskar att testa alla lokala specialliteer.
Här äter jag någon smarrig turkisk gryt på Harry´s bar i Öludeniz förra året.
Halsbandet jag har på mig är en paraglider. Det köpte jag efter det att jag själv hade hoppat någon dag innan.

Sen kan man fundera vidare om ens förhållande till mat hänger ihop med hur man är som person... Jag vill gärna tro det. I många fall är det tjejen (eller killen) som är "picky" med maten och aldrig vågar testa något nytt, som heller inte vågar prova nya saker i livet.

Kanske hänger det också ihop med hur man är i sängen? Det är i alla fall vad vi brukar säga till den manlige kollegan som nästan bara gillar pytt i panna. På jobbet har vi därav myntat uttrycket "pyttipanna-sex"  ;)
Tänk på det, ni tjejer som på första dejten sitter och petar i en sallad...

Hur är ditt förhållande till mat??

2 kommentarer:

  1. Tja.. vad tror du??? haha... det framgår väl rätt tydligt på bloggen. Eller hur?

    SvaraRadera
  2. Linda: jag tror... att du (också) är bra i sängen... typ ;)

    SvaraRadera