torsdag 11 augusti 2011

Viktproblem

Nu täker jag göra något jag aldrig gjort förut. Inte här i bloggen i alla fall. Och inte kommer jag att göra om det igen heller.
Men här kommer den... MIN MAGE!!


Nä, större bild än sådär, det blir det inte!
(Och softat den, det har jag gjort. Jag är ju rädd om Er!)

Vad vill jag nu då med detta?
Jo, alltså... Jag är 166 cm lång, och väger 62 kg. Alltså ingen större övervikt, bara det att allt samlar sig på magen. Jag gör mina trevare med pulverdieter, lågkolhydrats-dito, motion, viktväktarna... you name it! Men vad fan hjälper det?
Antingen blir jag helt matfixerad, och kan inte tänka på annat än vad jag får äta nästa mål, nästa dag eller nästa vecka. Eller så är jag "benhård", äter jättelite under måltiderna. Fast då kan jag inte hålla det, utan stoppar i mig mellan målen. En liiiten bit överbliven biff, en liiiten bit till, ett halvt knäckebröd, en skiva ost, en till.... och så går jag upp i stället! Fast jag "bantar"!!

Jag tror mina problem ligger i att jag under hela min uppväxt var mager. Jag har liksom i ryggmärgen att det är bättre ju mer jag äter, att fett är bra.
Sen att min sambo är liten och tunn, och inte lägger på sig ett dugg påverkar ju även mina matvanor... Försöker jag att hålla inne, ja då fixar han glatt varma mackor eller någonting annat gott till kvällen!!

Jag vet ju hur jag skall göra... Äta lite mindre portioner, mer grönsaker, dricka mer vatten, och röra mig mer. Så, varför skall det då vara så himmelens svårt??

Hur gör du för att hålla vikten?
(Hahaha, vilket dumt uttryck! "Hålla" vikten. Som att den skulle gå någonannanstans ;)


9 kommentarer:

  1. ÅH! Mage! Åh ja! :) Underbart! Får jag lägga upp den på MAGBloggen? länkar givetvis till dig! :9
    Woho jag älskar magar!

    SVAR: DÅ har det antagligen inte blivit aktivt på din blogg ännu.

    SvaraRadera
  2. Krulli: Kör på du... är den ändå ute i cyberrymden så! ;)

    SvaraRadera
  3. Suck...prata inte om det...det känns som om jag är en evighetsbantare som aldrig når mitt mål. =(
    Nu har vi startat en grupp här i byn och på FB där vi ska försöka peppa varandra. GI/LCHF är det som gäller.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja du... du väger i alla fall mindre än mig till typ samma vikt så... jag har urdålig karaktär. men jag har i alla fall fått mina kilon rätt bra fördelade.. haha... antar att det är därför jag är så dålig på "banta".. det ser inte såååå illa ut...

    SvaraRadera
  5. svar: Ja det var liksom folktomt på den pyttelilla orten när vi kom. Haha…. några som höll på städa bort på en taverna, typ.. hörde nån moppe och så.. men efter sex började byn vakna upp. Och innan färjan gick var det ganska bra med folk i farten…

    SvaraRadera
  6. jag har inga problem med vikten utan har istället det senaste året velat gå upp i vikt eftersom jag var för smal förut
    du är inte tjock och det är bättre att du mår bra och inte blir fixerad vid mat och olika dieter, fortsätt att äta, det tycker jag är det bästa för att må bra
    kramar

    SvaraRadera
  7. ejmis: Ja, det är ju så förbannat svårt! Lycka till!

    Linda: Det är ju fördelningen som görét!

    Ansepanse: Det är heller inget roligt... och väger man "för lite" är det ju liksom fritt fram för folk att kommentera det!

    SvaraRadera
  8. Men då, du väger ju bra till dina cm.
    Jag hoppas VERKLIGEN att det inte är mitt viktgnäll som fått dig att känna att du måste banta ;)

    Och jag måste säja att jag verkligen INTE bantar. Det är förutbestämt att misslyckas. Nej några ändringar här och där, det är vad som funkar. Och att få bort fett på ett visst ställe, det har ALDRIG funkat. Det fösta som försvinner hos mig är fingrarna och tårna. Vad bryr jag mig om det? Det är ju på baken det BORDE försvinna först, där har jag ju mest.
    Men ICKE!

    Trevlig helg!
    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  9. TACK, jag lägger upp den under dagen! :)

    SvaraRadera