onsdag 3 augusti 2011

Kom igen då åskfan!!

Nu är här så jäkla rent att man kan äta från golvet!
Nåja, rent är det i alla fall.

Jag har dragits hela dagen med en jäkla huvudvärk, åska i luften. Om den då ändå kunde bryta ut ordentligt! Det har mullrat i kanten flera gånger, och nu kom det lite regn (När jag just har vattnat ute!), men det vill sig inte riktigt...

Jag skall ta en kopp kaffe och sätta mig ute på altanen, där det är liiite goare luft än här inne nu.
Tar med en rolig sak som damp ner i brevlådan i dag.
Då känns det att resan närmar sig!

Fick meddelande på Facebook i dag från en kompis som är just i "grannbyn" till Bitez, dit vi skall.
"Halloj ni kommer få det underbart är jag säker på. Vi bor i Gumbet där är liv och rörelse, dit ni ska är det lugnt finns bara några få butiker. Restauranger finns oxå, men ska ni ha party får ni åka hit eller till Bodrum. Klimatet är jätte härligt en ständigt bris som fläktar så man kan bara njuta, även kvällarna är jättesköna!!! Ha de så bra för de ska vi ha !!! Kramiz!!!"
Det låter riktigt lovande, och är just vad vi vill ha. Lugn avkoppling, men ändå närhet  (1,5 km.) till party, om vi känner för det en kväll!

5 kommentarer:

  1. Här är det 30 grader och jag var ute hela dagen, nu har jag sån fruktansvärd huvudvärk. Det skulle vara skönt med lite regn som lättar upp lite..

    SvaraRadera
  2. Jenny: Ja, nu kunde det gärna braka loss... fast kaffet gjorde susen i huvvet här!

    SvaraRadera
  3. Ja nog blev vi blöta alltid - av poolvatten. Och bus konstaterade att hans mamma var den enda som klättrade och hoppade från "isberget" Oops....

    Jag har också haft i huvudet hela dagen. Som åska på G, men här har inte ens visat sig moln. Tyvärr verkar det som att från och med morgondagen är sommaren slut. HOPPAS det är fel.

    SvaraRadera
  4. Vi fick oxå taxfree häromdagen = ))
    Jag drar nästa vecka = ))
    Till TURKIET !!
    När åker du ??
    Var ??
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  5. Linda: Inte är sommar´n slut inte!!

    helene: 26:e åker vi till Bitez, också i Turkiet! =)

    SvaraRadera