torsdag 10 oktober 2013

Åsa diagnostiserar

Förra veckan kom sonen och visade ett märke han hade på handryggen. Det såg konstigt ut, och vi fattade inte vad det var. Jag sa till honom att ha koll på det, och att kolla upp det om det inte försvann.
Nu i dag visade det sig att han fått en hel massa andra märken på ryggen och lite ner på låren. Inget jag kunde känna igen eller tänka ut vad det var. Han hade haft dem i flera dagar, så jag sa åt honom att gå till vårdcentralen i morgon.
Sen googlade jag, och hittade detta.
Ett solklart fall!
Så nu sparar han in pengen till vårdcentralen, och får snällt vänta i några veckor på att det skall gå över.

Ibland är han bra, den där Google. Hade han haft en snopp hade jag bannemig gift mig me´n!


Förresten, nån som hört talas om Pityriasis rosea förr?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar