måndag 28 oktober 2013

Jodå...

Frisörbesöket avklarat.
Och hon behövde faktiskt inte klippa så mycket som jag befarade!

Passade på att gå in på bolaget också, och köpa lite Italienska viner. Vi skall ha kompisar på middag på Fredag, och jag tänkte köra på Italienskt tema.
Är det någon som har tips på efterrätt, så jag slipper göra pannacotta (Igen). Tiramisu gillar jag inte, så det behöver ni heller inte tipsa om ;)
Tänkte lite småplock till en förrättstallrik, och sen kanske en svamprisotto... eller nåt annat. Kanske nån som har tips där också?


6 kommentarer:

  1. Det här kanske:
    http://www.lindahlsmejeri.com/recept/efterraetter-och-bakverk/kraem,-mousse,-fromage/italiensk-efterraett.aspx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det lätt ju väldigt gott och enkelt! =)
      Tack!!

      Radera
  2. Citronsmakande marängdessert

    Ingredienser
    0,5 dl lemoncurd
    2 msk limoncello, eller koncentrerad citronsaft
    20 st små maränger
    0,5 l vaniljglass
    1 tsk citronskal, rivet

    Tillagning
    1. Rör ut lemoncurd med limoncello eller citronsaft. Krossa marängerna lätt och varva med glassen i glas.
    2. Ringla över citronsåsen och strö över det rivna citronskalet.

    Pöss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm... det där lät ju också gott ju!

      Radera
  3. INTE gilla tiramisu?!? Galet! ;) Min absoluta favvoefterrätt alla kategorier hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja.... nä, det är INGEN favorit här!!

      Radera