tisdag 26 juli 2011

Till låns...

Inne hos Svorskan hittade jag en så fin norsk dikt, som kändes så ruskigt passande i dessa dagar...
Jag kunde inte låta bli att låna den och förs den vidare.

Jeg låner dere to en stund, et barn jeg har - sa Gud.
Elsk ham mens han er hos dere och gråt når han får bud.
Det kan gå et år, to år eller kanskje 18 år,
men til det skjer, la ham få gode kår.
Han bringer smil och glede med seg och blir hans opphold kort,
så lever minnene som en sol og puster sorgen bort.

Han kan ikke få bli her for godt, på jorden kan ingen bli,
men han har noe å lære dere før turen er forbi.
Jeg så runt hele jorden etter en lærer god
og fremst blant kvinner og menn så jeg dere to.
Vil dere gi all kjærlighet til denne lille venn
og ikke hate meg når jag tar ham tilbake igjen.

Jeg syntes jeg hørte dem si: Skje din vilje Herre kjær,
vi gleder oss til barnet ditt, om sorgen skal bli svær.
Vi gir ham ly og kjærlighet, den tid du Herre vil,
og takker deg for lykken vår, så lenge vi er til.
Og kaller englene på ham før noen tenkte så,
skal vi stå rak i sorgens stund og prøve og forstå.

"Hilsen fra en gammel mor"



Var rädda om allt ni har...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar