fredag 7 oktober 2011

All cred till Nikon!!

Jag hämtade ju ut min kamera i tisdags...
Jag blev lite konfundersam när jag upptäckte att det bara följde med manual på Franska!
(och på CD, som pdf på alla möjliga språk, men det är ju lite bökigt. Även om man skriver  ut det... på 200 A4.)
Googlade på nätet, och hittade forumtrådar med fler med samma problem. De hade fått hjälp via Nikon att få en ny, svenk manual. Så jag mailade deras kundtjänst och frågade. Svaret jag fick var då att de inte kunde skicka en ny, eftersom sidan jag köpt kameran ifrån (pixmania.com, som jag tog för givet att den var svensk.) var Fransk.
Men, jag fick en  postadress på Irland att skicka min manual till, så skulle de därifrån kunna byta den, och skicka mig en svensk. Det är Nikon som har en sådan bytesservice. Sagt och gjort, i Onsdags så postade jag den. Och döm sen om min förvåning när jag redan i går, alltså dagen efter, fock mail ifrån dem. De hade fått min manual, och skulle skicka mig en Svensk inom en vecka! Gratis!
Snacka om bra postgång, och fenomenal service!!

Så länge får jag kolla manualen i datorn, eller fråga dottern, som ju kan en hel del.

2 kommentarer:

  1. ja pixmania är ju franskt så det är ofta franska manualer därifrån. Dom brukar skriva om det är svensk manual. är det inte påpekat får man räkna med att bara få på utrikiska. Men det där var ju superbra ju. Hoppas den kommer fort.

    SvaraRadera
  2. Linda: Fast dumma jag fattade ju inte det... sidan kändes ju väldigt svensk...

    SvaraRadera