måndag 10 oktober 2011

Är de inte fridlysta då?



Hans gyllenbruna kropp ser perfekt ut, konstaterar han. Men han bli förskräckt när han ser att han är vit som lakan i skrevet efter att har solat med badbyxor på. Irriterat bestämmer han sig för att gå till stranden och jämna ut solbrännan.
Han hittar en avlägsen del där han är alldeles själv. Sedan klär han av sig och gräver ned sig i sanden så att bara höftpartiet sticker fram.
Det tar inte lång tid innan två gamla damer kommer promenerande och ser den vita snoppen som svajar i vinden.
Den ena damen petar på den med sin käpp och säger med en trött suck:
- Det finns ingen rättvisa här i världen!
- Vad menar du? frågar den andra damen nyfiket.
- Jag är 80 år gammal och har jagat såna hela mitt och de har varit så svåra att får tag i, och nu när dom jävlarna växer vilda är jag för gammal för att orka huka mej ner...

4 kommentarer:

  1. HA HA HA HA = ))
    Den var bra !!
    Ha en mysig måndag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  2. Hualigen,
    jag får rysningar över att tänka
    mig en blek sladdrig sak
    ligga där och fladdra för vinden...

    SvaraRadera
  3. Ha, ha, riktigt kul faktiskt:))

    SvaraRadera
  4. Helene: ;) Tack detsamma!

    Ann Catrine: Hahaha, nu när du säger det så... jag får rysningar jag också! ;)

    Yoyce: Jodå!

    SvaraRadera