lördag 22 oktober 2011

I need money!!

Alltså, jag måste ha et nytt jobb!
Ett där jag tjänar bra mycket bättre än med det jag har nu. Inga kvällar och helger vill jag jobba heller.


Med allt jag vill ha, och livet jag vill leva så passar helt enkelt inte mitt jobb in...
Med en månadslön på runt 22.000 i månaden kommer man inte långt. Det jag nu, på rak arm vill ha/köpa/göra är: Köpa en kolonistuga, fixa ett helt nytt kök, nya möbler lite varstans, åka bort en helg till t.ex Barcelona eller Istanbul, två kameraobjektiv, massor av nya kläder... Ja ni fattar att det inte går ihop va?
Det är ändå bara det jag vill NU... på lång sikt snackar vi mer. Mycket mer.

Undrar bara vilket av alla välbetalda jobb som inte kräver någon direkt utbildning jag skall välja.

Eller kanske skall jag köra som Krulli tipsade om. Lägga annonser i bloggen, och håva in kosing. Med alla mina 40-50 läsare borde det ju rulla in endel ;)

Kanske skall sätta in en kontaktannons? Leta efter en äldre, rik man. Gärna med dåligt hjärta.

Update 23:45
Kanske skulle börja med att rätta Lotto och "mina" hästar... Äh, jag måste lägga mig nu, klockan ringer 05.30 i morgon.
*gääääsp*

5 kommentarer:

  1. jag vill med ha mer pengar vi tjänar nästan lika du å jag å det räcker inte till nåt:( ha en gooo söndag trots det.

    SvaraRadera
  2. Försökte tänka till vad jag skulle
    göra om jag hade mer pengar än
    min ynkans pension.
    Jag kom inte på så mycket!

    OM jag fick en stor slant skulle
    jag köpa en stor stuga vid havet,
    så stor att alla i min familj hade
    egna skrymslen att vistas i när de vill!
    Stugan skulle ligga så nära så
    alla kunde bo där och pendla till sina jobb ändå.
    Skulle naturligtvis bjuda hela
    familjen på en resa också.
    Men i övrigt har jag faktiskt
    numera inte så många önskningar..

    Såg en släkting vinna nästan 11 miljoner på teven igår,
    undrar vad han kommer att göra
    med den "extra slanten" ;-)

    Önskar dig en mysig och skön söndag!
    Och håller tummarna för att dina
    önskningar slår in!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag med.. vi måste starta nåt som vi kan håva in massor med pengar på. men hur sjutton ska det gå till om det dessutom måste vara lagligt!!1???

    SvaraRadera
  4. Jag behöver också MYCKET mer pengar, i den här åldern ja... :P
    Jag skulle först och främst definitivt åka till Istanbul först ;)

    SvaraRadera
  5. 22000 är inte så illa ändå, jag har 19000 men jobbar inte fulltid! :/

    SOm Bert sa annars: Man blir inte rik på att ha höga inkomster man blir rik på att inga utgifter ha!

    Men varför inte testa det där med annonser, ger det inget så.. fine.. det kostar ju ingenting

    SvaraRadera