måndag 17 oktober 2011

Varför har ingen talat om..?

Jag har inte smakat på hjorton sedan jag var liten, och då gillade jag det inte.
Sedan dess har jag alltså "inte gillat hjortron".
Ni som känner mig vet ju att det inte är mycket jag inte gillar annars, och att jag gärna smakar det mesta.
Därför blev jag lite... skeptisk, i lördags kväll, när det bjöds på glass med varm hjortronsylt till efterrätt.
Fast väluppfostrad som jag är nämne jag ju såklart inte att jag inte gillar det. Tänkte att "Så illa kan det ju inte vara, än att jag inte skulle kunna äta det, och låtsas att det är gott..."















Tänk så fel jag hade!

Inte behövde jag låtsas! Det var ju gott ju!
Och här har jag i alla år bara tagit glass, kanske lite chokladsås när det bjudits hjortron...

5 kommentarer:

  1. jag gillar hjortron - i lagom mängd, nån gång. Skulle aldrig vilja ha det som "vardagssylt", men till glass och i bakverk nån gång är det smarr.

    SvaraRadera
  2. Gillar bara hjortron vid ett endaste tillfälle,
    till friterad camenbert...
    Tror att jag fått för mycket
    hjortronsylt för att uppskatta det annars.
    När jag bodde hemma med föräldrarna tillhörde just hjortron vår vardagssylt...
    Blev väl less helt enkelt!

    SvaraRadera
  3. Ann Catrine: Kanske inte så konstigt om du tröttnat då...

    SvaraRadera
  4. Älskar hjortron...framförallt till ost. Mums!!

    SvaraRadera