måndag 17 oktober 2011

Heeelt sjukt ju!!

Det var inte alls längesedan jag var så innihelvete (usräkta) förkyld...
Vad händer nu då? Jomenvisst, snorförkyld igen!
Nös en hel massa gånger i går, frös och vart lite tät. Nu sitter jag här, tät i snoken som en gnu, huvudvärk, slemmig i halsen. Lite feber har jag nog också skulle jag tro, det känns så.


Nu tog jag det säkra före det osära, och stannade hemma. Jag har annars en förmåga att gå och jobba fastän jag egentligen är för dålig. Jag antar det är därför jag ofta inte hinner bli riktigt bra förrän jag åker på något nytt virus. Men denna gången tänker jag alltså vara hemma, flera dagar t.o.m.

4 kommentarer:

  1. det gör du helt rätt i, bättre att kurera sig ordentligt
    krya nu på dig - kramar

    SvaraRadera
  2. jepp.. det gör du klokt i. man måset hinna kurera sig innan man går in i ekorrhjulet igen. Annars åker man snabbt dit igen. (säger jag som ser maken snörvla konstant eftersom han inte stannar hemma)

    SvaraRadera
  3. Ansepanse: Tack!

    Linda: Jo, nu skall jag vara hemma i morgon också... sen är jag ändå ledig tor-fre

    SvaraRadera
  4. Bra att du stannar hemma och kurerar dig. Det verkar vara mycket långdragna förkylningar den här hösten. =(
    Krya på dig!!

    SvaraRadera