måndag 31 oktober 2011

Ett blandat rörigt inlägg

Jag hoppade ju över "Fredagsdrinken" förra veckan (Var det någon som saknade den?), och var även på väg att skippa "Måndagsgarvet" också. Men, så tänkte jag att det är ju när man är hängig och nere som man behödet ett gott skratt som bäst. Alltså kommer jag att fortsätta med mina (roliga?) historier! Jo, kanske även fredagsdrinkarna, för jag gillar ju dem.

En av anledningarna (absolut inte den enda!) till att jag varit extra låg har varit stämningen här hemma.
Ni vet ju hur glad jag blev över att både Mötley Crue och Edguy kommer till Sweden Rock till sommarn? Dottern, som ju då just fyllt 18, blev om möjligt ännu gladare, och vill gärna åka med oss. Sonen skulle fundera... men det verkade som att han var på han också. (Något jag verkligen blir glad för, eftersom han annars helst sitter ensam vid datorn...)
Sen visade det sig att Edguy kommer spela på Onsdagen, och Mötley troligtvis på Lördagen... Fyradagsbiljetterna kostar 2400 st, och sambon gick i taket! Det blir alldeles för dyrt, vi har inte råd, bla bla bla...
Medans jag är av den åsikten att vi sparar järnet, så har vi råd. Men nä då, det var som att köra huvudet i sten. Det var alldeles för mycket pengar tyckte han. Punkt. (Till hans försvar måste jag tala om att vi ju samtidigt sparar till en kolonistuga, och att vi planerar för två veckor i Turkiet nästa år)

Nu då?

Ni vet ju hur jag är? Allt jag gillar att shoppa, alla kläder jag vill ha. ni vet ju att jag kikat efter framför allt en ny jackamen även ett par nya stövlar. Jackan hade ju bara den gått på minst en 800-1000 kr.
Men jag tänkte om! Jag köpte en jacka på second hand för 80 kronor! Till råga på allt hittade jag ett par görsnygga, snudd på oanvända, skinnstövlar från Novita för 210 kronor på samma second hand, så det blev affär där också! (Nypris på stövlarna runt 1800...)

Sen skickade jag över 3000 kr till sparkontot!
(Då var det ändå en sur bilförsäkring som betalts denna månaden)
Jag visade sambon, och förklarade att så tänker jag göra varje månad nu, no more onödig shopping för mami!! Sa att då får vi väl (kanske) ta "bara" en vecka i Turkiet då. Kidzen är medvetna om att de får betala en hel del själva...
Och han gav med sig!

Yippiee!!

(Och jag fick jacka och stövlar snorbilligt!)

3 kommentarer:

  1. visst kan man vara ekonomisk :) och spara pengar genom att göra som du gjorde, jättesnygga saker dessutom
    kramar

    SvaraRadera
  2. Ansepanse: jag är jättenöjd!

    SvaraRadera
  3. Verkligen bra jobbat!! Second hand är inte längre något att gömma i garderoben! :-)

    SvaraRadera