måndag 31 mars 2014

Göteborgs-helgen


Vilken härlig helg vi har haft!
Och vilken tur vi hade med vädret!!

Jag kom ner på Fredag förmiddag, gick in på ett systembolag och köpte en flaska bubbel o lite annat, gick bort till hotellet, fick rummet, ställde bubblet på kylning och lämnade väskan. Knallade bort till en loppis jag fått tips om, Ebbes hörna. där köpte jag lite smått och gott, en tygväska, en bok och champagneglas för 5 kr/st. (Eftersom jag såg att det inte ens fanns vinglas på rummet, skulle aldrig hänt på Park!!)
tillbaks till hotellet, via en takeaway-sushibar. Åt på rummet och slappade lite. Sen bar det av ut på stan igen. Inne på SvensktTenn-butiken köpte jag de fina världskarte-underläggen jag suktat så länge efter. Bra att ge sig själv en belöning när man skött sig och varit  duktig!
Sen (jaja, via lite andra butiker) mötte jag upp maken som kom med ett senare tåg. Vi satte oss sen och tog en öl på soliga Avenyn.
På kvällen åt vi sen middag på Moon, en jättemysig thairestaurang.

Mer om helgen kommer senare...


6 kommentarer:

  1. Skönt att du fick se Göteborg från sin bästa sida... förutom vin-/champagneglasen som saknades på hotellet ;-)

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade något på Ebbes! :-) Inte bästa loppisen/second hand-affären men ändå ganska ok.
    Och så kul att ni fick bord på Moon. Det är inte lätt att få en helgdag. Visst är det mysigt därinne. Tom toaletterna är en upplevelse. Var ni på Moon på Avenyn?
    <3 Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var Moon på Avenyn, och vi fick inte bord förrän 21, men det fick ju gå. Åh, toaletterna missade jag :/ jag har bara vart på den andra Moon förut, men denna var mysigare!

      Radera