tisdag 11 mars 2014

Kom igång med löpning. Vanliga fel #2

2. Du har för höga krav på dig själv
Rom byggdes inte på en dag och på samma sätt är det orimligt att gå från soffan till en supertid på maran utan rejäla förberedelser. Att på en gång sätta upp höga mål är att göra dig själv en björntjänst. Sätt dig istället ner med penna och papper och låt dig inspireras av elitidrottarna: sätt ett ”drömmål”, ett realistiskt mål och ett ”skamgränsmål”. Sedan definierar du delmål på vägen mot huvudmålet och ser till att belöna dig ordentligt efter varje avklarat delmål. Belöningen kan bestå av nya löparkläder, en träningsresa eller lyxfrukost på hotell. Till exempel.



6 kommentarer:

  1. LöparSKOOOR är en trevlig belöning (fråga inte hur många jag har). Hehe! ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja... eller hellre en handväska. fast jag har funderingar på nåt helt annat!

      Radera
  2. Din kommentar hos mig är besvarad. Tyvärr vet jag ingen loppis med "allt" som är öppet då. Men är det kläder du är ute efter så har jag tips till dig som jag svarat på hos mig.
    Myrorna har hutlösa priser jämfört med andra tyvärr. Men de är kända så de kan ta bra betalt.
    Lycka till!

    SvaraRadera