lördag 1 mars 2014

Så gör du för att växa som människa

  1. Vad är du van vid att göra? Gör precis tvärtom!
  2. Vad är du rädd för att göra? Att tala inför en publik, höjder, trånga utrymmen? Ja du vet bäst själv. Utsätt dig för rädslan om och om igen tills obehaget avtar och försvinner!
  3. Gör medvetna val! Du växer av att vara ansvarig för din situation.
  4. Hur gör du när du slappnar av? Gör det så ofta som möjligt. Du får fler nya insikter när du är avslappnad och flexibel.
  5. Utmana dig själv och upptäck att du klarar mer än vad du någonsin kunnat tro.
  6. Lova bara vad du kan hålla! Du slipper ångest.
  7. Uttryck dig klart och tydligt och skippa alla tvetydiga uttalanden som ”jag skulle kunna”, ”kanske”, ” jag borde”, “jag skulle önska” osv.
  8. Gör saker på en gång! Du får resultat på köpet.
  9. Hur visar du respekt för dig själv? Prioriterar du dig själv? Kan du lätt säga nej?
  10. Vad känns rätt för dig? Gör det! Meningen är inte att andra ska tala om för dig vad du bör göra.

4 kommentarer:

  1. Jättebra! Jag gillar den listan. Absolut någonting att gå efter.

    Tack för fina kommentarer hos mig! Väldigt uppskattat!

    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tyckte den var väldigt tänkvärd.
      Kram!

      Radera
  2. Jag ska faktiskt skriva ner listan och spara den! ;-)
    <3

    SvaraRadera