måndag 31 mars 2014

Lördagen då

Vi började med hotellets frukostbuffé. Det var trångt! Jag fattar inte hur ett så stort hotell kan ha en sån liten frukostmatsal!! Hoppas det berodde på ombyggnaden, och att det skall förbättras!
Sen gick jag ut och köpte mig ett par solbrillor en skinnjacka på HM. Kappan jag hade med mig var alldeles för varm! Sen tog vi på oss joggingskorna och började knalla bortåt Haga och Järntorget. Myrorna fick sig ett besök av mig, medans maken letade upp en skivbutik. Väldigt mysiga kvarter i Haga, särskilt i strålande solsken och vårvärme!
Sen tog vi vägen förbi Trägårn, och jomenvisst, där var DAD i full färd att lasta in grejor. Men jag blev nervös, och fick tunghäfta och kände mig alldeles borta.
En tur i affärer slutade med två skinnjackor till, en till mig och en till maken, och lite annat smått och gott. Tur vi hade med oss den stora resväskan ;)

Väl tillbaks på hotellet kom jag på att det vore kanske  ett smart drag att boka bord på Trägårn, och äta där innan spelningen. Kollade på nätet, och det var inte fullt, så jag bokade bord till klockan 18. Då hann vi med en öl på Rockbaren innan också.
Vi åt hamburgare, som var jättegoda, och hann även med en extra öl innan det var dags att gå och ställa sig längst fram vid scenen och vänta. Men det var värt att vänta på...



Efter spelningen hängde vi kvar i baren en stund innan vi förflyttade oss ut till sceningången. Där väntade vi igen... För att till sist få träffa och ta kort med två av bandmedlemmarna.

Och vips så innan vi var tillbaks på hotellet så hade det blivit hög tid att ställa om klockan och krypa till kojs.

6 kommentarer:

  1. Låter som ni haft en toppenhelg! Man behöver sådana <3 Karm

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst behöver man det! och vi unnar oss ju det rätt ofta...

      Radera
  2. Härligt... vilken ladda-batterierna-helg...

    SvaraRadera
  3. Gbg är verkligen toppen att strosa runt i nu när vårsolen tittar fram... de flesta städer är väl det ;-)
    Kram

    SvaraRadera