onsdag 5 mars 2014

Nu igen??

Vi kan säga att min löpträning sker väldigt regelbundet.
Ganska precis en gång om året.
För varje vår så börjar det spritta i benen, och jag tänker att nu... NU skall jag verkligen komma igång och springa!! För det ser ju sååå underbart ut. Smidigt också, att bara knyta på sig skorna och kuta ut.
Så springer jag en gång. Och påminns genast om hur mycket jag ogillar det, och hur ont jag får, och hur oerhört klumpig jag känner mig!
Så går ett nytt år, och en ny vår kommer...

Nu har den kommit tror jag, den nya våren. Och jag känner att den där dagen snart är här.
Watch out in the jogginspår!!


12 kommentarer:

  1. Lycka till med joggingen.

    Det är inget för mig även om jag önska = ))

    Kram Helene.

    SvaraRadera
  2. Lycka till. Jag fick hoppa över mina pass i går och idag... så trist...

    SvaraRadera
    Svar
    1. värmer upp inför i morgon... har en 2-dag i dag

      Radera
  3. Ge det tiiiiiid!
    Största felet är att man springer hela sträckan (och gärna för fort) och får flåsandning och ont i benhinnor.
    Gå 3 minuter, jogga (långsamt!) 1 minut osv... Babysteps. Jag lovar att ALLA kan "fastna"! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm... jag har försökt så för... men nu du skall jag lyckas!!

      Radera
  4. Härligt, det fixar du! Håller med om att löpningen är smidigt och det är den bit jag ska ta itu med härnäst.. All annan träning går super men löpningen - där är jag inte än. Jag fick anmälning till tjejmilen i höst - nja inte i år tänkte jag först men nu.. kanske. Vi får se. Kul att ha en morot att jobba mot :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske skulle anmäla mig... HAHAHAHA!!!!

      Radera
  5. Sådär gör jag också, men denna gången skaa det gå ;-)
    Lycka till! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tog mig runt och överlevde. Lycka till du också!

      Radera
  6. Vill också börja springa... men fastnar i djungeln av löparskor. SUCK!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh, jag började i mina gamla (Fast inte så slitna ;) Känner jag så, får jag köpa ett par nya senare! Bättre att komma i gång

      Radera