måndag 26 september 2011

Bridesmaids




















Annie (Kristen Wiig) och Lillian (Maya Rudolph) är bästa vänner sedan barndomen. Annie är fattig, singel, hatar sitt jobb och tvingas bo inneboende med ett knäppt, brittiskt syskonpar. Därför blir det inte bättre av att Lillian berättar att hon ska gifta sig och vill att Annie ska vara brudtärna. Annie tar sig tveksamt an uppdraget men får konkurrens av Lillians nya väninna Helen (Rose Byrne) - en manipulativ överklassnobb som hotar att ta över Annies uppgift som både brudtärna och bästa vän.

Det skulle kunna ha varit en bra film, och den har jämförts med en "kvinnlig Baksmällan"...
Nja, säger jag. Kanske beror det på att jag var ruggigt trött i går kväll när jag såg den, men jag uppskattade den inte. Inte ett enda asgarv bjöd den mig på. Den omtalade spyscenen var enbart vidrig, och hela filmen kändes lite krystad. Av mig får den 2 av 5.

3 kommentarer:

  1. Isch då...
    Jag som ska se den ikväll,
    men jag får åtminstone träffa
    dotter och dotterdotter... ;-)
    Får se om någon av oss,
    i tre olika generationer,
    gillar filmen...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte att den var bra, fast inte så bra som jag hade väntat mig, men den var helt klart värd att se, kramar på dig

    SvaraRadera
  3. AnnCatrine: Tur du gillade den iaf!

    mo: Konstigt det där hur olika man uppfattar

    SvaraRadera