söndag 11 september 2011

Ej sponsrat inlägg

Att gå på diet är inte min starka sida. (Det borde det ju vara, jag gör det ju rätt ofta.)
Fast med ShapeUp är det enklare! Jag fyller i vad jag stoppar i mig, vad jag motionerar, sen ser jag hur jag "ligger till". I dag har jag t.ex 693 kalorier "kvar". Alltså finns det utrymme för varma mackor med kantarellstuvning (gjord på lättmjölk.) till Idol i kväll! =)
Bra att få in tänket, med "plus- och minus-kalorier", och även att reflektera över hur mycket kalorier olika produkter innehåller.














Jobbade till 14 i dag, och det gick med en rasande fart! Full rulle och dagarna går som ett hujj.
Sen la jag mig faktiskt att sova en stund när jag kom hem. (Kollade på Mia Skäringer i går kväll, så det blev rätt sent innan jag slocknade.)

I morgon skall jag få en elev på jobbet, som skall gå med mig i fyra veckor. Bara det att när han var där och hämtade schemat i förra veckan så visade det sig vara en uttråkad, omotiverad 20-åring... Nåja, jag är ju den som älskar att få mina negativa fördommar om människor krossade, så jag hoppas att min intuition spelade mig ett spratt!

2 kommentarer:

  1. ett annat sätt att liksom hålla diet, det fungerar kanske bra
    hoppas att det går bra med eleven imorgon
    kramar

    SvaraRadera
  2. ansepanse: Ja, man får väldigt bra överblick på vad man stoppar i sig om inte annat.

    SvaraRadera