torsdag 8 september 2011

Slut i rutan.

I dag har varit en rätt skön dag... Jobbmöte, gardinbyte, matlagning, slappat. När kvällen kom fanns det t.o.m utrymme i kaloriräknandet för lite räkor och vin! =)
Att göra "aioli" på 0,2% kvarg funkade fint. (Kvarg, lite olivolja, tre vitlöksklyftor, salt o vitpeppar.)
Det fanns t.o.m utrymme för ½ flaska vitt vin, så det rann också ner. Banta kan vara riktigt angenämt ;)

I morgon väntar dock, som jag tidigare nämt, en mindre angenäm uppgift. Jag skall ta ett rejält snack med en vän  om dennes alkoholvanor, som gått käpprätt åt helvete de senaste åren. En känslig sak att ta upp... och det gäller att ta upp det på rätt sätt.















Jag hoppas att han tar det på rätt sätt, och fattar att det är med omtanke om honom och hans son...

Nu är det nanedags för lilla mig.

3 kommentarer:

  1. ojdå.. det lät som du säger : Mindre angenämnt. Hoppas det går/gick bra. Och att det gör skillnad

    SvaraRadera
  2. Modigt tycker jag att våga ta upp en såndärjobbig grej ...

    Får man fråga hur det mottogs?

    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Linda och LittleMe: Tyvärr blev det inget snack... han hade tjejen där när jag kom dit, så det vart aldrig läge... Fast jag kommer att ta upp det, känner att jag måste!!

    SvaraRadera